UTRAI JS30

Utrai JS30 – test i recenzja mocnego jump startera z kompresorem

Wprowadzenie

Utrai JS30 to najnowszy i zarazem najmocniejszy model jump startera tej marki, który miałem okazję przetestować. Urządzenie nie tylko odpala silniki o dużej pojemności, ale pełni też funkcję kompresora, powerbanku i mocnej latarki. W tej recenzji sprawdzam, jak radzi sobie w praktyce, ile naprawdę ma mocy i czy warto po niego sięgnąć zamiast klasycznego prostownika czy osobnego kompresora.

UTRAI JS30 -kompresor, powerbank, jump starter

Czym jest Utrai JS30?

To urządzenie wielofunkcyjne, które łączy w sobie:

  • rozrusznik do samochodu (jump starter),
  • kompresor do pompowania kół,
  • powerbank do ładowania urządzeń,
  • oraz latarkę z kilkoma trybami świecenia.

Producent deklaruje prąd rozruchowy sięgający nawet 7000A, ale realnie nie sposób tego zweryfikować bez specjalistycznych mierników. W praktyce liczy się jedno – czy potrafi uruchomić auto z rozładowanym akumulatorem. Jak się okazało, potrafi.

Dla kogo jest Utrai JS30?

Utrai JS30 to sprzęt przede wszystkim dla kierowców:

  • aut osobowych i dostawczych z silnikami benzynowymi i diesla,
  • którzy chcą mieć awaryjne źródło energii w samochodzie,
  • oraz kompresor do dopompowania kół w dowolnym miejscu.

Przyda się też w kamperze, na działce, podczas wypraw, czy po prostu jako mocny powerbank do awaryjnego ładowania sprzętu.

Gdzie kupić Utrai JS30?

Urządzenie jest dostępne na AliExpress z wysyłką z Polski.
Link do produktu: https://s.click.aliexpress.com/e/_c40OZBSF

Aktualne i stale uzupełniane kody rabatowe znajdziesz w sekcji:
Aktualne kody rabatowe

Film z testem

Pełny test Utrai JS30 możesz zobaczyć w filmie na moim kanale YouTube:

Specyfikacja techniczna Utrai JS30

  • Pojemność akumulatora: 9 Ah (zmierzona w teście)
  • Napięcie nominalne ogniw: 3,7 V
  • Prąd rozruchowy (deklarowany): do 7000 A
  • Zasilanie / ładowanie: USB-C 5V / 2A
  • Wyjścia USB: 2 porty , 1 port szybkie ładowanie(QC2.0 / QC3.0)
  • Wbudowany kompresor: do 3,4 bara
  • Latarka: podwójna, z trybami SOS, stroboskop, czerwone światło ostrzegawcze
  • Zabezpieczenia:
    • Spark Resistant – odporność na iskrzenie
    • Extreme Temperature – ochrona przed ekstremalnymi temperaturami
    • Short-Circuit Protection – ochrona przed zwarciem
    • Over-Charge Protection – ochrona przed przeładowaniem
    • Reverse Connection – ochrona przed odwrotnym podłączeniem biegunów
    • Over-Heat Protection – ochrona przed przegrzaniem
    • Over-Power Protection – ochrona przed przeciążeniem mocowym
    • Over-Current Protection – ochrona przed zbyt dużym prądem
    • Over-Discharge Protection – ochrona przed nadmiernym rozładowaniem
    • Over-Voltage Protection – ochrona przed zbyt wysokim napięciem
  • Waga zestawu: ok. 2,1kg
  • Dodatki w zestawie: etui, klemy, przewód kompresora, końcówki, kabel USB-C, rękawica, adapter OBD LM327
UTRAI JS30 -Światło ostrzegawcze

Najważniejsze funkcje i testy praktyczne

Pojemność i ładowanie

Bateria w Utrai JS30 wypadła świetnie – w teście rozładowania uzyskałem niemal 9Ah, co jest wynikiem dwukrotnie lepszym niż w modelu JS9. Ładowanie trwa długo (około 13 godzin przy 1,5A), ale wynika to z dużej pojemności.

Test rozruchu silnika

Urządzenie bez problemu uruchomiło duży silnik 4.2 TDI V8 w Audi z akumulatorem o napięciu zaledwie 3,5 V – i to za pierwszym razem. Mniejszy diesel 2.5L również odpalił bez problemu.
Przewody klem są dość krótkie, ale to poprawia bezpieczeństwo i zmniejsza ryzyko plątania.

Funkcja kompresora

Wbudowany kompresor sprawdził się doskonale – cztery opony osobowe napompowane do 2,45 bara co zajęło około 8 minut każda. Następnie urządzenie bez problemu napompowało oponę w busie do 3,4 bara. Po wszystkim bateria wciąż pokazywała 1,5Ah.

Latarka i dodatkowe funkcje

Dwie latarki o różnej mocy to duży plus. Jasne, szerokie światło białe sprawdzi się przy awarii nocą, a czerwone ostrzegawcze jest bardzo dobrze widoczne z daleka.
Na uwagę zasługuje też adapter OBD LM327, który pozwala na odczyt i kasowanie błędów w aucie. Działa przez Bluetooth z aplikacją YMOBD (część funkcji jest płatna, ale podstawowe odczyty są darmowe).

Utrai JS30- funkcja kompresora

Moje wrażenia i podsumowanie

Powiem krótko – Utrai JS30 to najmocniejszy i najbardziej dopracowany model tej marki, jaki testowałem.

  • Odpala duże diesle bez problemu,
  • Napompuje komplet opon,
  • Ma mocną baterię i świetną latarkę,
  • Jest solidnie wykonany i dobrze zabezpieczony.

Minusy? Słabo czytelny ekran w słońcu i brak zapamiętywania jednostek ciśnienia (domyślnie PSI). Poza tym trudno się do czegokolwiek przyczepić.
W mojej ocenie – najlepszy Utrai w testach.

FAQ

Czy Utrai JS30 naprawdę ma 7000A prądu rozruchowego?
Tego nie da się potwierdzić zwykłymi miernikami. W praktyce ważne jest, że urządzenie uruchamia nawet duże silniki diesla bez problemu.

Czy można zostawić Utrai JS30 w aucie na stałe?
Nie zaleca się. Tak jak każde urządzenie bateryjne, w wysokich temperaturach może stanowić zagrożenie. Lepiej przechowywać go w domu i zabierać w dłuższe trasy.

Czy kompresor nadaje się do pompowania dużych kół w busie lub SUV-ie?
Tak, urządzenie radzi sobie z ciśnieniem do 3,4 bara, więc wystarczy zarówno do samochodów osobowych, jak i dostawczych.

Informacja o linkach partnerskich

Wpis zawiera linki afiliacyjne do sklepów internetowych. Zakupy przez te linki nie wpływają na cenę produktu, ale wspierają dalszy rozwój bloga i kolejne testy sprzętu.

Zobacz też inne testy urządzeń Utrai:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *